Wysyłka
Formy wysyłki
Wszystkie wysyłki realizowane są wyłącznie za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL . W szczególnych przypadkach dostawa zamówienia może nastąpić za pośrednictwem innych firm spedycyjnych jak UPS, bądź Siódemka, o czym klient będzie uprzednio informowany drogą mailową.
Czas dostawy
Standardowy czas dostawy przesyłki nadanej przez sklep wynosi 24 godziny robocze i liczony jest od chwili jej przekazania do firmy kurierskiej do momentu odbioru przez klienta. Do czasu dostawy nie należy wliczać dni wolnych od pracy (tj. sobót i niedziel, świąt państwowych i kościelnych itp.). W szczególnych przypadkach (np. utrudnienia związane ze złymi warunkami atmosferycznymi, nieprzewidziane zdarzenia losowe itp.) czas dostawy może ulec wydłużeniu, za co sklep nie ponosi odpowiedzialności. Wysyłka zamówień następuje każdego dnia roboczego do godziny 17:00 i zależna jest od dostępności towaru w magazynie. Dla towarów oznaczonych statusem wysyłamy natychmiast wysyłka realizowana jest tego samego dnia roboczego. Dla towarów oznaczonych statusem wysyłamy w 24h, wysyłamy w 48h lub wysyłamy w 72h wysyłka realizowana jest odpowiednio do 24, 48 lub 72 godzin roboczych od chwili złożenia zamówienia. Dla towarów oznaczonych statusem na zamówienie o terminie wysyłki klient informowany jest indywidualnie tuż po ustaleniu dostępności u producenta.
Śledzenie statusu przesyłki
Monitorowanie losów przesyłki możliwe jest poprzez:
- stronę spedytora DHL,
- moduł lokalizacji przesyłki umieszczony w stopce sklepu (prawy dolny róg witryny),
- panel klienta (zakładka Transakcje-->ID transakcji-->Nr listu przewozowego),
- kontakt telefoniczny z oddziałem miejscowym firmy kurierskiej K-EX i podanie nr listu przewozowego,
- kontakt z naszym konsultantem i podanie nr zamówienia w sklepie.
Ubezpieczenie i reklamacje
Każda przesyłka nadana przez nasz sklep objęta jest ubezpieczeniem. Przesyłki "wartościowe" (pobraniowe) ubezpieczane są automatycznie do wysokości kwoty pobrania, zaś tradycyjne (przelewowe) do kwoty 5000 zł. Mimo dołożenia wszelkich starań związanych z prawidłowym przygotowaniem wysyłki może jednak zaistnieć sytuacja, w której paczka dotrze do odbiorcy uszkodzona lub niekompletna. Dzięki ubezpieczeniu, w przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub rozkompletowania przesyłki, Klient ma możliwość dochodzenia roszczeń oraz odzyskania pieniędzy. Na tę okoliczność odbiorca przesyłki (Kupujący lub osoba przez niego upoważniona) jest zobowiązany w obecności przewoźnika sporządzić protokół szkodowy (odpowiednim drukiem powinien dysponować kurier), a następnie wypełnić formularz reklamacyjny i przesłać jego skan na adres reklamacje@best-sonar.pl. W przypadku paczek pobraniowych, przed otwarciem przesyłki konieczne jest uiszczenie kwoty pobrania. Jeśli jednak po otwarciu przesyłki pobraniowej odbierający stwierdzi nieprawidłowości, na podstawie protokołu szkodowego będzie możliwe odzyskanie zapłaconych pieniędzy.
UWAGA! Przyjęcie przez Kupującego (lub osobę przez niego upoważnioną) przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia mechanicznego. Jeżeli Kupujący (lub osoba przez niego upoważniona) nie sporządzi wspólnie z przewoźnikiem protokołu szkodowego na tę okoliczność w momencie odbioru przesyłki - droga reklamacji zostanie zamknięta.
Uwagi do doręczenia
Jeśli miejsce doręczenia posiada specyficzny charakter i wymaga dodatkowych informacji, które usprawnią dostarczenie przesyłki, prosimy umieścić je w formularzu zamówienia w rubryce Uwagi. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż niektóre z tych informacji mogą nie zostać uwzględnione przez spedytora ze względu na ich dodatkowo odpłatny charakter (np. dostawa do godziny 9:00, dostawa w ściśle określonym przedziale czasowym, dostawa na sobotę, kontakt przed dostawą itp.). W celu uzyskania informacji o dostępności i kosztach związanych z tego typu świadczeniem prosimy o kontakt na info@best-sonar.pl